Iklan Nuffnang

...Menanti Felixia Yeap Bersyahadah ?

alriana5604@gmail.com - AL The One

…. Assalamualaikum & salam sejahtera;

Rasanya anda semua di Malaysia ini sudah tahu dan sedia maklum mengenai ikon (jika boleh dikatakan ikon lah), yang bernama Felixia Yeap.

Apa istimewa dan hebat sangat dia ni?


Beliau merupakan satu-satunya (setakat ini lah), gadis berbangsa Cina yang bertudung dan menutup aurat seperti orang Muslim wanita (Muslimah) sejati.Tambah memelikkan keadaan ialah beliau masih dalam keadaan bukan/tidak beragama Islam.Dipercayai beliau sebelum ini pernah beragama Buddha dan kini jika tidak silap beliau seorang ‘freethinker’ (tiada agama).

Lantaran itu, apa perlunya entry blog saya ini? Apa kejadahnya pulak bercerita tentang dia/Felixia Yeap ini ?

Ok, begini…

Saya, mungkin anda semua dan juga golongan Muslim lain berasa tertunggu-tunggu dan ternanti-nanti akan ketibaan bulan Ramadhan / Bulan Puasa tahun 2014 ini kerana apa yang diberitakan Felixia Yeap akan melafazkan syahadah dan memeluk agama suci Islam dalam bulan Ramadhan yang mulia.Justeru itu, beliau akan menjadi saudara seagama dengan orang Muslim lain.

Ini lah yang sebenarnya saya nantikan !

Untuk lebih lanjut dan mendapatkan maklumat lebih lagi ;

Sila klik di sini : Felixia Yeap Akan Memeluk Islam Ramadhan 2014

Bukan apa, saya mengharapkan agar Allah memanjangkan usia beliau dan merealisasikan hasrat murni beliau untuk memeluk Islam.

Sebab itu saya berharap ‘orang yang sama dengan kes beliau’ iaitu merujuk kepada mereka yang belum Islam dan ingin memeluk Islam diharapkan agar tidak menunggu lama kerana ajal dan maut bisa saja menjelang dan Allah akan mematikan kita.

Apa yang saya harap, Felixia sempat memeluk Islam agama yang suci ini dan menjadi muslimah yang sejati.


Khabarnya ada seorang lelaki Islam yang akan mengahwininya dan mudah-mudahan dapatlah lelaki tersebut membimbing Felixia menjadi isteri yang solehah dan menjadi Muslimah yang baik.

Sama-sama kita tunggu ya !

Jika anda mahu ke blog beliau silakan;

Klik di sini : Official Blog Felixia Yeap

Diberitakan baru2 ini, Felixia akan memeluk Islam dan bersyahadah pada 5 Ramadhan 1435 Hijrah ini bersamaan 03 Julai 2014 hari Khamis ini.

Sama-sama kita mendoakan agar beliau sempat menjadi Muslimah dan saudara seagama kita, ya... :)

Berita berkaitan :

Felixia yeap memilih nama Islamnya 'RANIA'.

Baca di sini : Felixia Yeap @ Rania

.........................................................................

Syukur Alhamdulillah, akhirnya Felixia Yeap melafazkan syahadah pada hari semalam, bersamaan hari lahirnya.

Baca di sini : Felixia Lafaz Syahadah

Nama Islam yang pertama pilihan beliau ialah Rania seperti yang pernah diberitahu olehnya kepada media.Namun beliau masih ingin mengekalkan nama Cina yang diberikan oleh keluarganya sebagai gabungan bersama nama Islamnya.

Tahniah, Felixia ! Tahniah Rania !

Saya mengucapkan selamat sejahtera (kerana Islam itu bermaksud sejahtera) dan berbahagialah menjadi seorang muslimah yang sejati.

Anda telah membuat satu keputusan besar dalam hidup yang jauh lebih penting dari mana-mana keputusan yang lain.Sebagaimana bertepatan dengan coretan di blog saya pada suatu ketika dahulu, iaitu di sini :

Baca di sini : Membuat Keputusan Besar Dalam Hidup

Bergembiralah dan bertuahlah anda sebagai seorang Muslim, wahai Rania !

................................

Nama penuh Islam beliau kini ialah Ra'aisyah Rania.

Tiada ulasan: