Iklan Nuffnang

Madu Lebah Pengganti 'Supplement,Pil/Tablet Moden'

alriana5604@gmail.com - AL The One

Assalamualaikum pembuka bicara…haiii semua…

Rakan-rakan bloggers & pengunjung yang sporting;

Telah agak lama saya menjadikan Pil/Tablet Kalsium 21st Century sebagai makanan tambahan (supplement) saya.Kesannya memang bagus.Rasa ringan badan dan senang untuk bangun pagi.Tak rasa liat dan malas.


Jika sebelum ini, mungkin kurangnya masa bersenam dan berjogging, menyebabkan badan dan tubuh kita asyik rasa lesu ditambah pula dengan pengambilan nasi (karbohidrat) yang kerap, menyebabkan kita sering berpeluh, badan rasa cepat letih,lesu dan jika mahu bangun di awal pagi rasanya memang susah sangat.


Kini, saya mengamalkan cara pemakanan yang lebih berdisiplin iaitu dengan mengurangkan makan nasi dan juga tidak mengambil makanan berat (karbohidrat) selepas pukul/jam 8.00 malam.Jika ada masa terluang, saya kembali berjogging dan bersenam di taman-taman permainan sambil membawa anak dan isteri bersiar-siar di taman.Teringin kembali rasanya hendak bermain badminton namun kerana kesibukan dan juga kos penyewaan dewan bermain badminton yang mahal, ramai rakan sepejabat semakin kurang berminat untuk bermain badminton.


Kira-kira dalam sebulan lebih, selepas saya mengambil keputusan berhenti mengambil pil Kalsium, tubuh rasa kembali letih, lesu dan cepat berpeluh.Juga sukar untuk bangun awal pagi.Mungkin ini adalah kesan kebergantungan kepada pil/tablet moden agaknya.

Jadi, saya kini telah berusaha untuk mencuba dan mengamalkan mengambil dan memakan madu lebah setiap hari.Iaitu satu sudu pagi dan satu sudu di waktu malam sebelum tidur.Saya cuba berikhtiar dan meyakini akan khasiat madu sepertimana difirmankan oleh Allah Taala dalam Surah An Nahl, iaitu :


Saya berharap, untuk masa akan datang saya dapat meneruskan pengambilan madu lebah ini dan semoga kesihatan diri ini bertambah baik.Menjadi cergas dan bersemangat untuk meneruskan hidup dan bekerja adalah suatu rahmat daripada Allah.

Yakinlah dengan khasiat Madu Lebah dan tinggalkanlah pengambilan pil/tablet makanan tambahan (supplement) yang kita sendiri belum tahu akan kandungan dan khasiatnya.


Klik link ini untuk keterangan mengenai Madu AlShifa : Madu AlShifa

Saya memilih untuk membeli Madu Lebah AlShifa dari Arab Saudi.Harganya kurang RM30.00 untuk 500Mg.

Jom amalkan pemakanan & pengambilan Madu Lebah !

Tiada ulasan: