Iklan Nuffnang

1st Time @ Pizza Papa Johns...

alriana5604@gmail.com - AL The One

Hai,

Salam sejahtera to all of you,

Welcome back on my blog…

Jika bercerita mengenai Pizza, di Malaysia ini ada 3 jenama yang sudah menjadi tersohor dan telah dikenali ramai, iaitu :

1.Pizza Hut – semua orang sudah kenali jenama ini.

2.Dominos Pizza – Ramai yang sudah tahu, namun Pizza Hut lebih menjadi pilihan.

3.Pizza Papa Johns – Ok lah, ramai juga yang sudah tahu walaupun tak semasyhur dua jenama di atas.


Saya telah pun menikmati sebelum ini dua jenama pizza di atas, namun tidaklah terlalu kerap.

Kali ini, adalah ‘first time’ saya merasai pizza Papa Johns.
Beberapa hari lepas, saya mencari kelainan dalam menikmati pizza.Saya telah memilih untuk merasai pizza Papa Johns bersama keluarga.


Realitinya, ini ulasan saya :

1.Saiz pizza Papa Johns yang agak nipis berbanding Pizza Hut, namun tebal sikit dari Dominos Pizza.Setakat ini, saya berani katakan Dominos Pizza paling nipis dalam 3 jenama ini.

2.Pizza Papa Johns, dari segi rasanya kurang ‘kenyal’ atau ‘tenderness’ berbanding Pizza Hut.Pizza Hut lebih gebu isi pizzanya, lebih kenyal dan ‘bergetah’(maksudnya dari segi ‘lekitan/stickiness).

3.Saiz dari segi keseluruhan potongan/cutting agak mengecewakan.Agak kecil saiznya.Jika dilihat, ianya sudahlah nipis,agak kecil kepingan yang dihasilkan.Ya, memang ia bergantung kepada saiz pizza yang dipesan, namun ia agak ketara nampak saiz pizzanya yang kecil sedikit berbanding Pizza Hut.


4.Ini berkaitan suasana restoran pula.Restoran pizza Papa Johns memang cantik, ‘classy’ dan selesa.Bagus.Boleh dikatakan ia setaraf dengan restoran Pizza Hut.

5.Layanan/Customer Services.Ianya bagus, agak responsif pekerjanya.Pesanan juga tidak terlalu lama untuk diperolehi.


6.Harga.Ini yang perlu ditekankan.Bagi saya harga pizza Papa Johns dan menu sampingannya (side dish/side menu) agak mahal.Malah lebih mahal dari Pizza Hut.Mungkin bezanya dalam RM10-15 lebih mahal.Saya sertakan gambar resit semasa saya menikmati pizza di situ.Biasanya saya menikmati menu yang hampir sama di Pizza Hut, cuma dalam lingkungan RM70 lebih sahaja, tetapi pizza Papa Johns harganya hampir kepada RM100 !


Memang, reaksi saya ini menggambarkan keadaan orang yang bukannya bergaji besar dan berpendapatan tinggi, namun ianya boleh digunapakai bagi golongan kebanyakan untuk menilai jika mereka mahu mencuba dan merasai/menikmati mana-mana menu pizza di negara kita.

Saya bukanlah berkira sangat dengan duit/wang untuk perbelanjaan makanan lebih-lebih lagi menikmatinya bersama keluarga.Namun, jika ianya berbaloi saya tak kisah pun.

Jadi, di antara 3 jenama pizza yang utama di negara ini, mana satu pilihan anda ?

Saya lebih sukakan Pizza Hut.

Anda pula bagaimana?

Tiada ulasan: