Iklan Nuffnang

Bolasepak Piala Dunia 2014 Brazil : German Pilihan Saya

alriana5604@gmail.com - AL The One

Hai, rakan2 blogger dan pengunjung,

Salam sejahtera semua.

Fuyyyo… Riuh di Brazil, Jom !!!


Ok, first thing first, saya sebenarnya nak buat entri blog berkenaan World Cup 2014 di Brazil yang akan bermula pada 13 Jun 2014 nanti.

Saya sudah beberapa musim Piala Dunia menyokong pasukan German.


Sebelum itu saya penyokong Brazil.Pasukan Brazil memang unik dan permainan ‘ala samba’ mereka memang ada masanya benar-benar menjadi.Zaman Ronaldo, Ronaldinho dan juga Rivaldo siapa tak kagum akan permainan pasukan Brazil di Piala Dunia, kan?

Tapi biasa lah, manusia memang lah mempunyai minat lebih dari satu, kan? Bukannya tak setia, tapi ingin mengalami dan merasai sesuatu minat yang baru pula.

Hahaha…. ( Tak ada kena mengena dengan poligami, ok..ahakkkss..)


Mari kita lihat Kumpulan yang menyertai Piala Dunia 2014 ini dan juga jadual perlawanannya.

Sumber : Kredit untuk Blogger AmboiDotCom.



Banyak juga negara yang layak menyertainya, iaitu sejumlah 32 buah negara.

Mari kita lihat pasukan kegemaran saya iaitu German.


Ini sebagai selingan sahaja , ya :

Pasukan negara ini (Germany),dalam filem Captain America 'The First Avenger' dikenali sebagai negara musuh USA, bro.
Sebabnya, German ialah negara Tentera Nazi yang berperang dengan USA dan Tentera Bersekutu pada tahun 1933 hingga 1945.
Ingat tak, ‘villain’ (penjahat) dia, The Red Skull,? Si Tengkorak Merah, penjahat kepada Captain America tu la….

Apa lah saya ni, ke topik movie lah pulak…maklumlah saya juga peminat ‘action movies’…

Ok, come on, jom kita lihat pasukan Germany – lihat gambarnya.


Sumber : Klik link ini - Germany National Team World Cup 2014

Pemain-pemainnya ialah :

Goalkeepers
Manuel Neuer
Ron-Robert Zieler
Roman Weidenfeller

Defenders
Philipp Lahm
Per Mertesacker
Jérôme Boateng
Mats Hummels
Marcell Jansen
Benedikt Höwedes
Marcel Schmelzer
Kevin Großkreutz
Shkodran Mustafi
Erik Durm

Midfielders
Bastian Schweinsteiger
Mesut Özil
Sami Khedira
Toni Kroos
Mario Götze
Matthias Ginter
Lars Bender
Julian Draxler
André Hahn
Max Meyer
André Schürrle
Leon Goretzka
Marco Reus
Thomas Müller
Kevin Volland

Forwards
Lukas Podolski
Miroslav Klose

Head Coach
Joachim Löw


Captain
Philipp Lahm


Ini pula, jersey German.Cantik wooo....


So, habis lah sudah entri World Cup ini.

Saya harapkan/target saya, sekurangnya2 German akan pergi ke peringkat akhir bertemu Spain atau England atau Brazil atau Portugal.Tak pun bertemu Itali.Kalau German jadi juara World Cup 2014 lagi bagus...

Good luck Germany team World cup 2014 !!!

Tiada ulasan: