Iklan Nuffnang

Langganilah UniFi sekarang !

Assalamualaikum pembuka kata dan selamat sejahtera semua…

Rakan-rakan blog sekalian dan juga kepada pengunjung blog saya;

Ini entri berlabelkan ‘Iklaneka’ atau pun ‘online commercial’ melalui blog saya.
Saya sudah lama memikirkan untuk membuat entri ini tetapi dirundung perasaan serba salah.Saya tidak mahu dikatakan mempunyai ‘kepentingan’ (conflict interest) dalam iklan ini.Namun, saya cuba sebaik mungkin untuk menjaga nama baik saya sebagai blogger dan juga imej diri saya beserta reputasi majikan saya,TM yang amat saya sayangi...


Saya suka mengiklankan di sini yang anda semua boleh mendapatkan bantuan saya untuk melanggani perkhidmatan Jalur Lebar Kelajuan Tinggi (High Speed Broadband) UniFi dalam ruang lingkup dan syarat-syarat seperti berikut :

1.Jika anda ingin melanggani UniFi atas nama pemohon kategori individu/rumah (residential) dan juga atas nama syarikat kategori IKS (Small & Medium Enterprise).

2.Permohonan mestilah bersertakan salinan kad pengenalan/IC/MyKad yang sah atas nama pemohon dan juga menandatangani borang permohonan UniFi.Jika atas nama syarikat,perlulah disertakan sekali borang pendaftaran syarikat bersama salinan kad pengenalan/IC/MyKad yang sah.

3.Anda semua bolehlah berurusan dengan saya melalui emel saya di : alriana5604@gmail.com, atau hubungi saya terus di talian yang akan saya berikan semasa pertama kali berurusan emel dengan saya nanti.Ini bagi mengelakkan nombor telefon bimbit saya disalahgunakan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

4.Anda juga tidak perlu malu-malu untuk bertanyakan kepada saya berkenaan pakej,harga langganan,urusan dokumentasi,penentusahan (verification) sama ada UniFi boleh dilanggani atau tidak (service availability) di lokasi anda .Anda cuma perlu emel atau pun secara terus bertanyakan saya di ruangan komentar di blog ini juga saya benarkan.Namun, ia tertakluk sama ada jawapan tersebut saya boleh berikan secara ‘on the spot/immediately’ atau tidak.Ia bergantung kepada sistem dan juga pengkalan data di TM.

5.Bagi meyakinkan anda, saya ialah salah seorang kakitangan tetap TM yang bertugas di Unit SME Sales Selangor.Jadi, anda semua tidak perlu risau dan was was mendapatkan bantuan saya untuk melanggani perkhidmatan UniFi.

Sedikit fakta mengenai UniFi yang secara asasnya anda semua perlu fahami ialah :

‘’UniFi menggunakan kabel ‘fiber optic’ kelajuan tinggi dan boleh menawarkan kelajuan (speed) akses ke internet dari 5MB ke 100MB keupayaannya.Namun, buat masa ini kelajuan yang dipakejkan baru bermula antara 5MB ke 20MB sahaja.UniFi juga menggunakan platform ‘IP address’ sebagaimana komputer dan bukannya menggunakan teknologi terdahulu sepertimana talian telefon biasa yang disambungkan ke Streamyx iaitu dikenali sebagai ‘Public Switching Telephone Network’(PSTN).Oleh sebab itu UniFi boleh mencapai kelajuan yang amat tinggi berbanding Streamyx’’.


Oleh itu, apa lagi tunggu? Emel lah saya sekarang di : alriana5604@gmail.com dan bertanyalah saya apa saja mengenai UniFi !
Saya akan cuba menjawabnya.Ok.

*Gambar disertakan sebagai ilustrasi sahaja, jika permohonan dibuat,pakej terkini dengan harga terkini akan ditentusahkan kemudian.




5 ulasan:

Unknown berkata...

di daerah sepang,selangor area mana yg ada perkhidmatan unifi ni?

alriana5604 berkata...

Hana, Klia,commercial & biz centre suppose to be Unifi available in Sepang area,but for residential,pls provide me ur full address.I will let u know details,later on,ok.Thanks.

alriana5604 berkata...

Hana,ini feedback dari saya untuk pertanyaan u semalam ;

Ini di antara beberapa kawasan di Sepang yang boleh ditawarkan perkhidmatan UniFi.Iaitu :

Bandar Baru Salak Tinggi,
Kota Warisan,
Taman Bunga Raya,
Taman Dahlia,
Taman Desa Bistari,
Taman Indah KLIA,
Taman Ixora,
Taman Mawar,
Taman Salak Mulia,
Desa Salak Permai,
Taman Seroja,
Desa Vista,
Taman Desa Vista dan Meranti-Puchong.
Kesemua kawasan ini berposkod 43900 berdasarkan ‘database’ di TM.

Hubungi saya segera untuk melanggani UniFi di :
alriana5604@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Desa Salak Baiduri dan Desa Baiduri Aman ada perkhidmatan Unifi jugak tak??...

alriana5604 berkata...

Untuk Desa Salak Baiduri dan Desa Baiduri Aman belum available Unifi.

Setakat ini, di BB Salak Tinggi di kawasan yang dinyatakan sahaja boleh ditawarkan Unifi.Kawasan tersebut mungkin tahun depan atau pun 6 bulan dari sekarang baru ditambah keperluan Unifi jika permintaan di situ tinggi.