Iklan Nuffnang

Filem Baru Hollywood Julai 2012

alriana5604@gmail.com - AL The One

Salam sejahtera,

Asyik bercerita mengenai ‘demam bolasepak Euro 2012’ sahaja tentunya menjemukan.Lagi-lagilah pula kepada mereka yang tidak begitu meminati sukan nombor 1 dunia itu.Apa kata kita beralih kepada cerita di panggung wayang pula.

Mari kita sama-sama saksikan sinopsis beserta sedutan filem-filem Hollywood (trailer) yang bakal ditayangkan tidak lama lagi iaitu untuk tayangan bulan Julai 2012 akan datang.

Dalam banyak-banyak filem tu, saya cuma ‘aim’ kan untuk ditonton di panggung wayang GSC atau TGV hanyalah 2 filem sahaja, iaitu :

1.The Amazing Spiderman – Lakonan Andrew Garfield sebagai Spiderman @ Peter Parker yang baru, bukan lagi Tobey Maguire,ok.Penjahat (villain) pun menarik juga kali ini, iaitu ‘The Green Lizard’ atau pun Si Cicak Hijau.Bukan Cicak Man, lakonan Saiful Apek, ok? Tak pernah lagi ada sekuel filem Spiderman dibuat penjahatnya ialah Cicak Man berlawan dengan Spiderman, ok….kalau nak, buat sendiri, tak pun cadangkan kepada KRU Motion untuk arah cerita berkenaan versi filem Malaysia.Hahahaha….

2.Batman The Dark Night Rises – Judul filemnya tiada perkataan ‘Batman’, tapi sesiapa yang ‘follow’ sekuelnya pada tahun 2012 iaitu ‘The Dark Night’ memang tahu ini cerita Batman yang dilakonkan oleh Christian Bale yang ‘macho’ itu sebagai ‘lelaki kelawar’.Jika tidak silap saya, penjahatnya ialah ‘Bane’, yang berkonfrontasi dan berdendam dengan Batman lalu ingin menyasarkan penduduk Gotham City dengan melepaskan gas beracun/analgesic gas.Sama-sama kita saksikan aksi pertarungan Batman vs Bane ini nanti,ok.

Ermmm….untuk filem-filem yang lain tu, saya harap anda baca sendiri lah ya sinopsisnya.Maklumlah saya ni peminat cerita/filem aksi dan Superhero, jadi cerita/filem-filem lain tu, saya kurang berminat nak ulas…sorry ya.

Rujuk sini untuk tayangan filem bulan Julai 2012 akan datang.

Link : http://www.moviefone.com/july-movie-release-schedule

Sampai jumpa lagi.Bye bye.


2 ulasan:

Shiqin Sunshine berkata...

owhh julai eyh..huhu.... suka gak filem aksi ni...=p

alriana5604 berkata...

Yer la Shiqin....menonton cerita action/superhero ni memang best....kita kagum dengan teknik CGI mereka yang canggih.