Iklan Nuffnang

Snapshot Dari Saya - CANON PowerShot 1000 IS











alriana5604@gmail.com - AL The One

Berbalik semula kepada hobi saya, yang baru berjinak-jinak mahu menjadi jurufoto.Kepada sesiapa yang mempunyai hobi yang sama dengan saya iaitu yang telah berstatus jurufoto profesional atau amatur, harap dapatlah kongsi-kongsikan maklumat di sini/di blog saya ini.

Setakat ini saya cuma mampu miliki kamera digital CANON PowerShot 1000IS.Marilah kita sama-sama lihat beberapa gambar pemandangan dan alam semulajadi yang sempat saya 'shot' kan dengan menggunakan kamera tersebut.Berikut adalah keterangan mengenai gambar-gambar tersebut :

1.Pemandangan dari atas puncak Bukit Bendera, Pulau Pinang.

2.Pemandangan pantai Teluk Batik, Lumut, Perak.

3.Pemandangan feri, laut dan gunung-ganang di perairan Pulau Pangkor yang diambil dari atas feri yang sedang bergerak.

4.Pemandangan 'Marina Water Park' dari Tingkat 8,Pangsapuri Marina Cove Resort, Lumut, Perak.

5.Pemandangan senja - di tepi pantai Segari, tempat pemuliharaan (santuari) penyu di Lumut, Perak.


Mungkin gambar-gambar yang saya ambil ini, tidak lah se 'profesional' jurufoto yang ternama dan juga yang menggunakan kamera SLR, namun bagi saya dengan kamera digital yang saya miliki ini juga, hasilnya boleh lah tahan.Maklumlah, saya pun masih baru belajar lagi dan masih bertahap 'beginner/amateur' dalam hobi fotografi ini.

Tiada ulasan: