Iklan Nuffnang

Masinnya...Burger Charcoal - Burger King

alriana5604@gmail.com - AL The One

Salam sejahtera,
Hai rakan2 bloggers & pengunjung yang diingati,

Kira-kira 2 minggu lepas, saya merasai buat pertama kalinya menu baru di Burger King iaitu Burger Charcoal atau pun digelar Burger Arang Hitam yang mengambil sempena warna pakaian ninja yang berwarna hitam.Ada juga yang menggelarnya Burger Ninja.


Saya pergi ke Restoran Burger King Seksyen 13,yang berdekatan dengan Extreme Park tidak jauh dengan lokasi Stadium Shah Alam.Lagi pun sambil-sambil itu, selepas menikmati menu burger terbaru ini, bolehlah bawa anak saya, Zarif jalan-jalan melihat penggemar sukan extreme beraksi di sini.Contohnya permainan skate board, basikal BMX dan juga 'Wall Climbing'.



Bagi saya setelah menikmatinya kali pertama bersama keluarga, komen saya ialah isi (sama ada ayam atau daging) nya masin.Walaupun dimakan dengan roti dan sayurannya, tetapi masih rasa masin.

Serius, bro !


Saya mula hanya menganggap, mungkin saya tidak kuat sangat ‘bermasin’ iaitu merujuk kepada orang yang cepat merasai sensitif lidahnya jika sesuatu menu itu masin atau sedikit masin.Sedangkan saya akui, tidak begitu.Bahkan saya ini dikira kuat bermasin dan kurang suka masakan yang agak tawar atau sedikit sangat rasa masinnya.



Namun, bila ditanya keluarga saya, mereka juga mengakuinya, memang Burger Charcoal / Burger Arang Hitam ini rasa masin ! - bak kata pengasas D' Herbs ni, terlajak laris,.. tapi ini 'terlajak masin'... :)

Patutlah masa saya menikmati burger itu, saya lihat sekeliling di dalam Restoran Burger King, tiada langsung pelanggan yang menikmati Burger Charcoal ini !

Hahaha….terkena lah pulak kali ini….


Mungkin bagi yang pernah menikmatinya, sudah tahu akan rasa masinnya Burger Charcoal ini.Itu sebab mereka tak mahu merasanya lagi.

Apa-apa pun, it’s my first time….
Tak nak try dah rasanya lepas ni... :)

Anda tak percaya, try lah pergi makan dan rasa sendiri…. masin beb…

It is so salty, if the indicator is 10, I give it 8/10 for the level of saltiness.

Agaknya asal burger Ninja / burger Charcoal ini memang menu dari Jepun yang kandungan garamnya tinggi, kot ??? Entah la…

Tiada ulasan: